Uued Talleggi tooted ja pakendid kasvatasid Talleggi turuosa 10%
10. jaanuar 2023Eelmisel aastal, täpsemalt kevadel 2022 alustasime Talleggi brändi uuendamisega, mille esimeseks „linnukeseks“ oli kevad-suve hooajatoodete turule toomine hooaja erikollektsioonina ehk erilises värvirikkas kana-kamuflaaži (camo) mustris. Kevad-suvisele kollektsioonile järgnes üle mitme aasta ka pakendite uuendamine – uued pakendid tulid turule oktoobrikuus ja seda täiesti uue kontseptsiooniga.
Uue pakendikontseptsiooni ajendiks on erksad mängulised värvid ja minimalistlik disain, mis muudab kodumaiste kanatoodete leidmise poelettidelt tarbija jaoks veelgi lihtsamaks. Toodete küpsetus- ja tarbimisviisi tähistamiseks kasutatakse erinevaid värve, mis juba meetrite kauguselt aitavad mõista kas toode on mõeldud vaid soojendamiseks või põhjalikumalt küpsetamiseks. Värvide tähendused:
• Valge/punane– vajab maitsestamist ja küpsetamist. Küpseta ise!
• Roheline/sinine – maitsestamist pole vaja, vajab küpsetamist. Kiiresti valmistatav!
• Lõheroosa – ei vaja maitsestamist, vajab küpsetamist. Pool tööd on juba ette tehtud!
• Oranž – ei ole vaja maitsestada ega küpsetada. Parima maitse saavutamiseks soovitatav kuumutamine. Vajab lihtsalt soojendamist!
Käesoleval aastal läbivad uuenduskuuri ka Talleggi snäkikategooria ja viilutooted.
Kui seni olime harjunud Talleggi värsket broileriliha leidma kollastest karpidest, siis nüüd on broileriliha kolinud uuele heleroosat tooni plastikalusele. Uus karp lisab Talleggi värsketele toodetele rõõmsamat ja säravamat välimust, lisaks on see optimeeritud võimalikult õhukeseks, et säilitada Eesti broileritoodete kvaliteeti ja samas vähendada plastikjäätmete teket.
HKScani Baltikumi turundus- ja tootearendusdirektori Janne Laik-Lõhmuse sõnul on nii uuendatud pakendid (seda nii disaini kui materjalide poolest) kui tooted lõpptarbija poolt vägagi soositud, mida näitab selgelt ka turuosa kasv. Nimelt kasvatas Tallegg eelmise kevad-suve erikollektsiooniga marineeritud lihade kategoorias turuosa lausa 10% võrra, vastavalt Nielseni andmetele. „Talleggi brändi turundustegevused aastal 2022 on selgelt kasvatanud brändikuvandi tugevust, kuna ka värske liha kategoorias ületas Talleggi turuosa esmakordselt 20%. Kõikides teistes kategooriates on tugeva tulemuse taga otse loomulikult väga edukad uudistooted ning tugev kommertsüksuse koostöö tootmisega,“ ütleb Laik-Lõhmus.
Aasta lõpus Kantar Emori poolt valminud ostukäitumise seireuuring 2022 näitab selget hinnatundlikkuse tõusu kõigis toidukategooriates. Huvitaval kombel tõuseb esile värske kanaliha, mille puhul peetakse sel aastal teistest rohkem otsustavaks faktoriks mitte hinda, vaid usaldusväärset brändi. „Arvestades asjaolu, et Tallegg on Eesti suurim ja enim kasvavam kanaliha bränd, siis see on selge märk, et oleme teinud ja jätkame õigeid tegevusi. Kanaliha tarbimine on juba mitmendat aastat jätkuvas tõusutrendis, eriti Eestis. Selle taga on nii kasvav kergema liha eelistamine, liha valmistamisoskused, laiem valik jaekaubanduses ning Talleggi kui turuliidri tegevused kergema elu propageerimisel ja kodumaise kanaliha tootmisel,“ iseloomustab kanaliha populaarsust Laik-Lõhmus.
Ka sügisel toimunud ajakirjanikele mõeldud Talleggi pressiüritus toimus Taju restos täiesti uues kuues. Värvikireva päeva raames valmistati lõkkel maitsvaid kanaliharoogi ja räägiti Talleggi uudistest. „Tallegg on kodumaine kergemat elu propageeriv bränd. Me teeme asju omadelt omadele ja austame seda. Selle soovisime edasi kanda ka pressiüritusele. Eesmärk oli vabas õhustikus tõeliselt edasi anda Talleggi olemust, uut pakendikontseptsiooni, Talleggi toodetega toiduvalmistamise kergust ja ühte väga head koosolemist. Eesmärk oli mitte rääkida Talleggist, vaid panna osalejad ise tundma Talleggi brändi olemust. Õnnestus!“ on Janne Laik-Lõhmusel hea meel.
Naudi kergemat elu!