Ettevõttest

Tallegg saavutas märtsis kõigi aegade suurima valmistoodete müügimahu – 361 tonni

14. April 2010

Linnuliha tarbimine kasvas Eestis 2009. aastal võrreldes varasema aastaga 10% ning tõusis 22 kilogrammile aastas inimese kohta. Ühtlasi on viimasel aastal suurenenud linnulihast valmistoodete – keeduvorstide, viinerite ja pihvide müük ja turuosa.

Talleggi viiner 500g

„Linnulihast valmistoodete intensiivne müügikasv algas Eestis ca aasta tagasi ning on iga kuuga jõudu kogunud. Talleggi valmistoodete märtsikuu müügimaht – kokku 361 tonni – ületas kõik senised rekordid ning ka ootused,“ ütles ASi Tallegg äridirektor Margus Venelaine. „Linnulihast valmistoodete müügikasv on loogiline jätk linnuliha populaarsuse kasvule üldiselt. Eestis tarbitav 22 kilogrammi linnuliha aastas inimese kohta hakkab lähenema juba Euroopa keskmisele, mis on 23 kg, kuid jääb maha suurimatest linnulihatarbijatest Euroopa lõunapoolsetes riikides. Näiteks Hispaanias, kus tarbitakse ühe inimese kohta aastas 32 kg linnuliha. Eesti linnulihatarbimise kasv on siiski märkimisväärne, 2008 söödi Eestis veel 19,4 kg linnuliha inimese kohta. Teisisõnu: iga eestlane sõi 2008. aastal 13, 2009. aga juba 15 kanabroilerit.“

„Linnuliha eelistamise trend hakkab järjest jõulisemalt üle kanduma ka valmistoodete müügile,“ sõnas ASi Tallegg turundusjuht Krista Kalbin. „Valmistoode tähendab, et seda on võimalik kohe süüa – ilma töötlemata. Müügikasvu põhjused on aga samad, mis värske linnuliha puhul – vähene rasvasisaldus mida võrdsustatakse sageli tervislikkusega ja suhteliselt soodne hind, sest linnuliha omahind on madalam. Ka saame öelda, et viimaks hakkab taganema seisukoht, et „kanalihast vorst pole õige vorst“.“

„Teistest valmistoodetest enam paistavad silma linnulihast keeduvorsti, viinerite ja sinkide müügi järsk kasv. Keeduvorsti ja viinerite müük kasvab praegusel masu ajal kogu lihatoodete turul, kuid sinkide müük Eestis üldiselt väheneb. Selles kontekstis on eriti tähelepanuvääriv, et kanalihast sinkide ostmine on järjest suurenemas,“ sõnas Krista Kalbin. „Suurimad linnulihaarmastajate lemmikud valmitoodetest on Talleggi Viiner, Kanapihvid, suitsutatud kanakoib ja Lepasuitsu Fileerull. Uue hingamise on saanud nostalgiatoode Talleggi Lihaleib, mille müük on lühikese turul oldud ajaga kasvanud 25 tonnini kuus.“